eStire.ro

Articol actualizat la: 14 February 2018, 06:07

INTERVIU Mona Segall, producător TV: „Publicul român este foarte pretenţios şi răsfăţat, e greu să găseşti ceva nou cu care să-l poţi uimi“

INTERVIU Mona Segall, producător TV: „Publicul român este foarte pretenţios şi răsfăţat, e greu să găseşti ceva nou cu care să-l poţi uimi“

Mona Segal (56 de ani), cu o experienţă de peste 25 de ani în producţia de televiziune, afirmă că telespectatorii români sunt exigenţi când vine vorba de divertisment.

Într-un interviu pentru „Adevărul“, Mona Segall, artizana reality show-ului „Asia Express“, a vorbit despre noua emisiune cu vedete pe care a realizat-o pentru Antena 1. Producătoarea a dezvăluit peripeţiile prin care întreaga echipă a trecut în timpul filmărilor desfăşurate în mai multe zone din Asia, precum şi despre piaţa de divertisment autohtonă.
 
„Adevărul“: Pe piaţa din România au existat diverse formate de aventură. Ce aduce nou „Asia Express“?
Mona Segall: Totul e nou! Deşi pare un reality show cu vedete care trec din nou prin momente dificile, totul e diferit faţă de ce a mai fost până acum la micile ecrane din România pentru că vorbim despre Asia şi despre vedete care trebuie să supravieţuiască cu doar un euro pe zi.
 
Care sunt atuurile pe care mizaţi pentru ca această emisiune să aibă succes la publicul din România?
Mizez pe unicitatea acestui show, pe faptul că totul este exotic şi că vedetele s-au comportat altfel decât în orice alt reality show făcut până acum. De data aceasta vor participa în perechi, fie că vorbim de fraţi, soţi, iubiţi, mamă şi fiu sau prieteni şi îşi vor expune în faţa telespectatorilor relaţiile aşa cum nu au mai făcut-o. Reacţiile lor în contextul acestei emisiuni sunt neaşteptate pentru că trebuie cu adevărat să îşi depăşească nişte limite şi să se confrunte cu o cultură atât de diferită faţă de a noastră. Un alt plus pe care „Asia Express“ îl aduce este componenta de travel, pentru ca publicul să afle mai multe despre locurile în care am filmat.
 
Cu siguranţă vor exista telespectatori care se vor îndoi de faptul că vedetele chiar au trăit cu 1 dolar pe zi. Ce le-aţi spune acestora?
Le-aş spune să se uite atent la show şi să îşi dea seama că panica, disperarea, adrenalina nu se pot truca, nimeni nu ar putea să joace asemenea roluri, e clar că ce li se întâmplă e foarte real. Aşadar, ca să treacă de această „problemă“ nu trebuie decât să fie în faţa televizoarelor în fiecare luni şi marţi de la ora 20.00. 
 
 
Cum au fost alese vedetele, de ce criterii aţi ţinut cont?
Unul dintre cele mai importante criterii a fost relaţia dintre vedetele care au participat. Pentru a putea pleca într-o astfel de aventură trebuie să ai alături pe cineva cu care te simţi în stare să faci asta, cineva care te cunoaşte şi pe care te poţi baza, altfel este şi mai greu. Am vrut să avem vedetele din toate zonele, să avem aventură, să avem şi comedie, să avem persoane cu relaţii frumoase şi puternice. Pentru fraţii Moroşanu, de exemplu, a fost prima oară după foarte mulţi ani când au petrecut atât de mult timp împreună, aşa că întreaga experienţă din „Asia Express“ a fost cu atât mai puternică pentru ei. 
 
De ce aţi ales-o pe Gina Pistol în rolul de prezentatoare?
Lucrez de mulţi ani cu Gina, este un om cu care pot comunica foarte bine şi care are multe din calităţile necesare unui prezentator pentru acest gen de show: poate fi caldă, poate fi dură, poate fi empatică şi poate transmite multă compasiune. În plus, e o femeie frumoasă şi sexy. 
 
 
Ati participa în calitate de concurent la „Asia Express“?
Nu! Nici acum şi nici dacă aş mai avea 20 de ani. Aventura pentru mine are nişte limite şi cu atat îi admir mai mult pe cei care au participat acum.
 
Care au fost provocarile pentru echipa de producţie?
A fost cel mai greu show făcut de noi vreodată şi cred că e cel mai greu show care s-a făcut în România până acum. Provocările sunt cam ca cele ale vedetelor, chiar dacă nu am trăit cu un euro pe zi. Am parcurs acelaşi număr de kilometri, în condiţii nu foarte confortabile, timp de mai bine de o lună. Eroii acestui show sunt reporterii şi operatorii care au trecut prin aceleaşi provocări ca vedetele. Imaginaţi-vă că operatorii mai aveau şi o cameră de peste zece kilograme în spate. 
 
Care au fost cele mai dificile momente din timpul filmărilor?
Cel mai greu a fost începutul, am intrat într-o cursă nebună. Vietnamul ne-a ridicat cele mai multe probleme. A plouat încontinuu, era foarte frig, niciunul ditre noi nu era pregătit cu haine adecvate pentru acele temperaturi, maşinile cu care am circulat şi hotelurile în care am stat nu aveau niciun sistem de încălzire, distanţele au fost lungi, multe drumuri înfundate...
 
 
Cum vi se pare piaţa de divertisment din România în acest moment?
Aglomerată. Este o competiţie foarte mare şi este foarte greu să găseşti ceva nou cu care să poţi să uimeşti publicul sau să faci diferenţa. 
 
Dar publicul român? Sunteţi de mult timp în breaslă, ce tendinţe şi schimbări aţi observat la telespectatorii din România?
Cred că e mai avid de divertisment decât altădată, cred că vrea să se distreze sănătos, să iasă din cotidian cu ajutorul acestor show-uri de divertisment, dar în acelaşi timp este un public foarte pretenţios, mai pretenţios decât în multe ţări din lume, este un public care are de unde alege pentru că piaţa din România e competitivă şi aşa este de mulţi ani, aşa că vorbim şi de un public răsfăţat. Atunci când îl câştigi cu ceva nou, cu personaje sau vedete noi, este însă un public fidel. 
 
Sursa: Adevarul