eStire.ro

Articol actualizat la: 14 March 2018, 10:51

Peste 100 de magazine online se deschid lunar în România. De ce marii retaileri migrează către comerţul electronic

Peste 100 de magazine online se deschid lunar în România. De ce marii retaileri migrează către comerţul electronic

Cu o creştere anuală de peste 30%, piaţa locală de e-commerce e tot mai atrăgătoare pentru vânzători şi cum­pă­rători, deopotrivă. Regulile jocului se schimbă din mers.

Ştiaţi că prima comandă de pe eMAG.ro s-a făcut în 17 decembrie 2001 şi a fost pentru o imprimantă cu un preţ de apro­ximativ 75 de dolari? Probabil că nu. Se întâmpla într-un moment în care platforma de e-commerce, deţinută acum de sud-africanii de la Naspers, nu conta într-un retail online care abia începea să se conecteze la cumpărătorul ro­mân. Astăzi, peste 100 de noi magazine se deschid în fiecare lună în .ro, iar eMAG domină de mult o piaţă locală de e-commerce cu venituri cumulate de 2,8 miliarde de euro în 2017, în creştere cu 38% faţă de anul anterior.
 
Dar chiar şi aşa, încă rămânem departe de alte ţări din regiune. În Polonia, de exemplu, veniturile din comerţul online reprezintă aproximativ 10% din totalul încasărilor din retail, faţă de doar 5,6% în cazul României, conform studii­lor făcute de Asociaţia Română a Magazinelor Online şi GpeC, cel mai mare eve­niment de e-commerce din România. Numai că lucrurile nu stau încreme­nite şi se precipită într-o viteză de broad­band.
 
Sursa: Adevarul