eStire.ro

Articol actualizat la: 13 March 2018, 18:26

Transport în comun as smart as possible

Transport în comun as smart as possible

Oraşele viitorului sunt mai prietenoase pentru locuitorii acestora. Locuri în care confortul se traduce mai ales prin aer mai curat, curăţenie, timp redus de transport, spaţii publice gândite pentru a te simţi bine.

Iar un oraş mai prietenos pentru locuitorii săi este mai ales unul în care transportul în comun compensează confortul maşinii personale. Cu alte cuvinte, un oraş în care te poţi deplasa rapid şi comod cu mijloacele de transport moderne şi eficiente.
 
Danemarca a fost prima ţară europeană care a ştiut să crească gradul de satisfacţie al locuitorilor din zonele urbane, optimizând, în primul rând, transportul în comun. Schimbările prin care oraşe precum Copenhaga au trecut nu au presupus doar descurajarea folosirii maşinii personale în interiorul oraşului, ci şi punerea la dispoziţia locuitorilor a unei infrastructuri exemplare pentru biciclete şi a unui sistem de transport în comun care funcţionează excelent. Olanda, Germania, Elveţia, Franţa, Austria, Ungaria le-au urmat exemplul. În prezent în marile oraşe ale acestor ţări este mult mai rentabil să îţi laşi maşina acasă pentru a te deplasa cu mijloacele de transport în comun care funcţionează ireproşabil şi ale căror servicii au fost gândite pentru a veni în întâmpinarea nevoilor locuitorilor. Iar în această aventură a optimizării, uneori micile detalii sunt cele care creează marile diferenţe.
 
O astfel de schimbare s-a produs şi la Sibiu, acolo unde Banca Comercială Română, în parteneriat cu Global Payments şi în colaborare cu Telekom Romania, a implementat pe mijloacele de transport local ale Tursib o facilitate care încurajează folosirea acestora. Este vorba despre o soluţie de plată prin intermediul cardurilor contactless Mastercard şi Visa. Cu ajutorul acesteia orice posesor de card bancar de tip contactless, indiferent de banca emitentă din România sau din strainătate, poate călători mai uşor ca niciodată. Pentru că va avea posibilitatea de a-şi achita imediat călătoria, într-un mediu complet securizat, prin simpla apropiere a cardului de aparatele disponibile în mijloacele de transport Tursib.
 
Infrastructura implementată de Telekom Romania este formată din POS-uri, imprimante pentru emiterea imediată a biletelor de călătorie şi echipamente de comunicaţii 3G. Pe scurt, este vorba despre exact acel tip de facilitate care poate fi asimilată unui concept si proiect de tip Smart City. Aceasta face posibilă transformarea transportului în comun într-o opţiune mai inteligentă ca niciodată. Nu doar că te scapă de bătaia de cap a găsirii caselor de bilete, ci şi de grija de a avea bani lichizi petru a achita o călătorie.
 
“Introducerea acestei soluţii presupune o normalitate, în condiţiile în care peste 50% din piaţa de carduri este contactless, iar plăţile contactless au devenit ceva firesc în comportamentul utilizatorilor de carduri. Acestea se extind astfel şi către alte servicii din activitatea cotidiană a fiecăruia dintre noi, aşa cum este transportul public. Suntem bucuroşi că există o asemenea deschidere la Sibiu şi ne dorim extinderea sistemului către alte mari oraşe. Noi suntem pregătiţi să-l implementăm. Vom investi în continuare în programul integrat Smart City şi suntem convinşi că, alături de partenerii noştri Global Payments, Mastercard, Visa şi Telekom Romania, soluţiile de plată avansate vor transforma viaţa românilor într-o viaţă mai bună”, a arătat Dana Demetrian, Vicepreşedinte Retail & Private Banking BCR.
 
Telekom are în portofoliu o gamă largă de soluţii pentru administrarea modernă a transportului public, inclusiv autobuze electrice echipate cu tehnologie de ultimă oră. Acestea ajută municipalitatea să facă transportul public mai uşor de utilizat şi mai fiabil, iar în acelaşi timp asigură optimizarea operaţiunilor cu noile caracteristici integrate, cum ar fi emiterea de bilete şi sincronizarea semafoarelor. Astfel, pot fi furnizate informaţii în timp real asupra traficului mijloacelor de transport public, iar gestionarea acestora devine mai eficientă. În acelaşi timp, cetăţenii au posibilitatea de a accesa sistemul de info-trafic de la distanţă, prin intermediul telefoanelor mobile.
 
Aceste soluţii oferite de Telekom se adaugă celor de parcare inteligentă, încărcare a maşinilor electrice, monitorizare a calităţii aerului, siguranţă publică, iluminat stradal inteligent, management al deşeurilor, dar şi pentru managmentul informaţiilor, despre care mai multe detalii sunt disponibile aici
 
 
Sursa: Adevarul