eStire.ro

Articol actualizat la: 09 December 2018, 15:29

Vladimir Putin dizolvă agenţia de ştiri RIA Novosti şi postul de radio Vocea Rusiei şi înfiinţează agenţia internaţională Rusia Astăzi

Vladimir Putin dizolvă agenţia de ştiri RIA Novosti şi postul de radio Vocea Rusiei şi înfiinţează agenţia internaţională Rusia Astăzi
 

Preşedintele rus Vladimir Putin a hotărât dizolvarea celei mai importante agenţii de ştiri din ţară, RIA Novosti, şi a postul de radiodifuziune Vocea Rusiei, ce urmează a fi absorbite în cadrul unui conglomerat media, Agenţia Informaţională Internaţională, Rusia Astăzi. Kremlinul a motivat această decizie pe baza unei reorganizări masive a trusturilor de presă deţinute de stat.

RIA Novosti şi Vocea Rusiei îşi vor pierde statutul de grupuri media de sine stătătoare şi vor fi integrate în cadrul trustului Rossiya Segodnya, potrivit decretului semnat luni dimineaţa de preşedintele Vladimir Putin.

Această decizie este ultima dintr-o lungă serie de schimbări asupra presei ordonate de puterea de la Kremlin, iar anunţul publicat chiar de RIA Novosti sugerează că autorităţile ruse încearcă în acest fel să-şi consolideze controlul asupra mass-media, deja reglementate de stat.

Ulterior, Kremlinul a anunţat numele viitorului director executiv al Rossiya Segodnya. Prezentatorul de televiziune Dmitri Kisseleff, personaj celebru ce a fost implicat recent într-un scandal cu tentă homofobă, va conduce trustul, extins odată cu absorbirea celor două grupuri media.

Motivele oficiale s-au referit la decizii de ordin economic, menite să economisească bani. „Rusia are propriile politici independente şi îşi apără interesele naţionale. Este greu de explicat acest aspect lumii întregi, dar noi putem şi trebuie să facem asta”, a declarat luni Serghei Ivanov, şeful administraţiei prezidenţiale.

Decizia va fi pusă în aplicare în termen de trei luni, începând cu luna decembrie, potrivit informaţiilor transmise de guvernul rus.

RIA Novosti a fost înfiinţată în 1941, la două zile după ce Germania nazistă invadase Uniunea Sovietică. În prezent, agenţia are reporteri în 45 de ţări din lume, iar echipa asigură un flux constat de ştiri în 14 limbi.

Sursa: Adevarul