eStire.ro

Articol actualizat la: 19 November 2018, 23:56

Vânzările de automobile pe teritoriul Europei au crescut cu 5% în luna octombrie

Vânzările de automobile pe teritoriul Europei au crescut cu 5% în luna octombrie
 

Piaţa auto europeană dă semne de revenire, luna octombrie înregistrând o creştere de 5%, iar brandul românesc Dacia este în prim-plan, cu un plus de 16% comparativ cu luna precedentă.

Conform asociaţiei ACEA, stabilită în Bruxelles, luna octombrie a anului 2013 a înregistrat un număr de 1.04 milioane de automobile vândute în Europa, spre deosebire de valoarea de 999,266 automobile, comandate în aceeaşi lună a anului trecut. Astfel, diferenţa negativă de vânzări pe 2013 a scăzut la 3%, cu 10.4 milioane de automobile.

Aceeaşi statistică, vorbeşte despre cele mai importante cinci pieţe europene, care au bifat următoarele rezultate: Germania - creştere cu 2%, Marea Britanie - creştere cu 4%, Franţa - creştere cu 3%, Spania - creştere cu 34% şi Italia - scădere cu 6%.

Raportat la mărci, studiul relevă o creştere de 6% pentru grupul Volkswagen, impulsionată de ascensiunea cu 24% a mărcii Skoda şi 15% a brandului Seat, coroborate cu o creştere minusculă în dreptul Volkswagen, de 1% şi o scădere de 1% pentru Audi.

În paralel, Mercedes-Benz a înregistrat o creştere cu 9% a vânzărilor, în timp de BMW a reuşit să menţină constant nivelul vânzărilor de luna trecută.

Renault a postat o creştere de 14%, datorată afinităţii publicului european pentru noile modele Dacia, care au fost cu 16% mai dorite în luna octombrie, dar şi datorită modelelor proprii, noul Clio reuşind să crească vânzările Renault cu 13%.

Opel a reuşit o creştere de 6%, Chevrolet una de 7%, în timp ce Grupul PSA a pierdut 1%, Hyundai 2% şi Fiat 7%. Alte mărci cu rezultate pozitive sunt Toyota, cu o creştere de 17%, Nissan, cu 5% şi Kia cu 3%.

Sursa: Adevarul