eStire.ro

Articol actualizat la: 12 March 2018, 10:16

Nissan la Geneva Motorshow 2018

Nissan la Geneva Motorshow 2018

O linişte aparentă în standul Nissan la Geneva. Nicio premieră a unui model de serie, dar un concept care şi-a făcut debutul în 2017 la salonul de la Tokyo pentru a veni la Geneva cu mici upgrade-uri, monopostul concept pentru sezonul de debut în formula E, plus un partenerit important.

Nissan IMx KURO se doreşte un crossover 100% electric. A fost văzut prima dată în octombrie 2017 la Tokyo. La geneva a venit cu ceva upgrade-uri. 
Nissan IMx KURO oferă o perspectivă asupra viitorului Nissan Intelligent Mobility, viziunea companiei de a schimba modul în care maşinile sunt alimentate, conduse şi integrate în societate. Conceptul inovator este proiectat să consolideze legătura dintre maşină şi şofer, maşina fiind privită ca un partener apropiat, de încredere, ce poate oferi o experienţă de conducere mai sigură, mai comodă şi mai interesantă.
Îmbunătăţirile de pe modelul Nissan IMx KURO includ, de asemenea, integrarea tehnologiei de pionierat Nissan, Brain-to-Vehicle (B2V). B2V interpretează semnalele transmise de creierul şoferului pentru a ajuta la conducere şi pentru a ajuta sistemele autonome şi manuale ale vehiculului să înveţe de la şofer.

Tehnologia B2V prezentă pe modelul Nissan IMx KURO promite să accelereze timpul de reacţie pentru şofer şi ne îndreaptă spre un viitor în care maşinile se vor adapta permanent pentru a face experienţa de conducere mai plăcută. Această inovaţie a Nissan este rezultatul cercetărilor în utilizarea tehnologiei de decodare a semnalelor transmise de creier pentru a anticipa acţiunile şoferului şi pentru a detecta elementele de disconfort:
Anticipează: Prin apariţia unor semnale care indică la nivelul creierului că şoferul este pe cale să iniţieze o mişcare - cum ar fi rotirea volanului sau apăsarea pedalei de
acceleraţie - tehnologiile de asistare a şoferului pot demara acţiunea mai repede. Acest lucru poate îmbunătăţi timpii de reacţie şi poate îmbunătăţi conducerea manuală.
Detectează: Prin detectarea şi evaluarea disconfortului şoferului, inteligenţa artificială poate schimba configuraţia de conducere sau stilul de conducere atunci când este în modul autonom.
Tehnologia B2V de la Nissan este primul sistem de acest fel din lume. Şoferul are asupra lui un dispozitiv care măsoară activitatea cerebrală, care este apoi analizată de sisteme autonome. Prin anticiparea mişcării intenţionate, sistemele pot lua măsuri - cum ar fi rotirea volanului sau încetinirea autoturismului - cu între 0,2 şi până la 0,5 secunde mai rapid decât şoferul, rămânând însă în mare măsură imperceptibile.
 
Monopostul concept pentru sezonul de debut în formula E
 
La Salonul Auto de la Tokyo de anul trecut, Nissan - producătorul mondial de vehicule cu zero emisii - a anunţat că va debuta în Formula E din sezonul cinci, care va începe în decembrie 2018.
Deşi noua maşină Nissan Formula E a fost prezentată pentru prima oară la Geneva, la dezvoltarea noului pachet tehnic se lucrează de multe luni, pe măsură ce Nissan se pregătea pentru debutul său în această competiţie.
Nissan colaborează cu partenerul său Renault pentru a valorifica experienţa şi progresele deja disponibile, în concordanţă cu dezideratul parteneriatului auto Renault-Nissan-Mitsubishi asupra colaborării şi maximizării sinergiilor pentru sporirea competitivităţii. Detaliile suplimentare, inclusiv structura şi piloţii, vor fi anunţate ulterior.

Nissan a anunţat un parteneriatul cu furnizorul de energie E.ON, ce acoperă serviciile de transfer de energie vehicle-to-grid şi proiecte în domeniul energiei din surse regenerabile.

Marca a anunţat un parteneriat strategic cu principalul furnizor de energie E.ON, care deja colaborează cu Nissan în Danemarca. Conform noii iniţiative, Nissan şi E.ON vor explora oportunităţi privind activităţile pilot şi ofertele comerciale legate de serviciile vehicle-to-grid, soluţiile de generare şi stocare a energiei din surse regenerabile, precum şi integrarea în reţea pentru clienţii vehiculelor electrice Nissan.

Susţinând în continuare accelerarea electrificării, ambele companii intenţionează să extindă programul şi în alte ţări europene în viitorul apropiat. 

Paul Willcox, preşedintele Nissan Europe, a declarat: „Avem misiunea de a elimina orice barieră care ar putea apărea în calea deţinerii unui EV. Acest parteneriat extraordinar cu E.ON este încă un pas înainte în această călătorie. Obiectivul nostru este ca Nissan să fie recunoscut ca partenerul principal din zona automotive pentru servicii de energie, cu ambiţia finală de a furniza energie electrică gratuită clienţilor noştri EV”.
Dr. Karsten Wildberger, directorul executiv al E.ON, a comentat: „Parteneriatul dintre Nissan şi E.ON este determinat de dorinţa comună de a oferi clienţilor mai mult confort şi mai multe servicii. De asemenea, accelerăm dezvoltarea mobilităţii electrice în lumea de mâine prin iniţiative ambiţioase”.
Parteneriatul cu E.ON va implica o infrastructură V2G şi o tehnologie avansată Nissan de încărcare bidirecţională. Acest lucru va permite clienţilor să obţină energie din reţeaua
electrică pentru a-şi propulsa vehiculul electric. Ei pot, de asemenea, „vinde” acea energie înapoi în reţea pentru a fi utilizată de alţii.
Aceasta ar putea înseamna că nu vor exista costuri de combustibil pentru client - doar energie gratuită pentru vehiculul său electric.
Nissan a dezvoltat o serie de proiecte inovatoare pentru a furniza soluţii energetice avansate. Acestea includ Nissan Energy Solar, anunţat în Marea Britanie în luna ianuarie. În mod tradiţional, energia solară a fost utilizată pentru alimentarea cu energie electrică a aparatelor de uz casnic în timpul zilei, însă nu exista capacitatea de stocare a energiei.
Gospodăriile înregistrate în Nissan Energy Solar pot colecta şi stoca excesul de energie generată de panourile solare şi pot utiliza acea energie în timpul nopţii pentru a-şi încărca VE Nissan. Rezultatul este o energie complet regenerabilă, ieftină pentru clienţi.
În Franţa, Nissan şi noul său partener energetic OKWind au lansat o nouă soluţie de stocare a energiei pentru companii. Se adaptează în mod specific la zonele rurale. În prezent sistemul solar OKWind reduce costul energiei electrice cu 40%. Atunci când este combinat cu un sistem de stocare a energiei pentru întreprinderi, acesta va permite agricultorilor să utilizeze energia ecologică şi să se auto-aprovizioneze cu până la 75% din nevoile lor. Acest sistem se va extinde şi mai mult în Franţa şi pe alte pieţe.
În Marea Britanie, Nissan susţine două proiecte V2G la scară largă pentru clienţi privaţi şi flote. Acestea sunt co-finanţate de Oficiul pentru vehicule cu emisii scăzute (OLEV) şi de Departamentul pentru energie şi strategie industrială pentru afaceri (BEIS), în parteneriat cu Innovate UK.
Proiectul va realiza instalarea a 2.000 de unităţi V2G pentru a crea o reţea naţională mai ecologică şi mai eficientă.

 

Sursa: Adevarul