eStire.ro

Articol actualizat la: 12 March 2018, 14:57

Topul alimentelor de evitat când suntem stresaţi, avem stări de anxietate sau depresie

Topul alimentelor de evitat când suntem stresaţi, avem stări de anxietate sau depresie

Lipsa de vlagă, anxietatea şi predispoziţia la depresie sunt de multe ori puse pe seama alimentaţiei greşite. Nutriţioniştii recomandă evitarea câtorva alimente ce sunt considerate inamicii stării de bine.

Lipsa vitaminelor, mineralelor şi a nutrienţilor esenţiali pot provoca mari pagube organismului uman. Primul pe lista alimentelor ce sunt considerate inamicii stării de bine este zahărul, specialiştii atenţionând asupra faptului că acesta are efecte negative asupra corpului şi minţii noastre, scrie webmd.com.

Topul alimentelor care contribuie la creşterea stării de anxietate sau depresie:

Sucurile acidulate

Sucurile din comerţ nu aduc niciun beneficiu organismului. Conţin foarte mult zahăr, care ajunge în sânge, contribuind la creşterea anxietăţii. Dacă doriţi să vă creşteţi nivelul de energie, încercaţi un suc natural.

Sucurile fără zahăr

Am putea crede că sucurile fără zahăr nu creează probleme. Total greşit. Posibil să nu aveţi prăbuşirea energetică ce apare după un consum crescut de zahăr, dar prea multă cafeină poate creşte nivelul de anxietate.

Pâinea prăjită

Făina albă creşte nivelul de zahăr din sânge după ce este consumată. Acest lucru poate provoca o creştere a nivelului energiei, ducând la intensificarea stării de anxietate. O variantă benefică organismului poate fi pâinea integrală.

Dulciuri „fără zahăr“

În încercarea de a evita zahărul, mulţi producători folosesc „sirop de porumb“, acest aliment având un conţinut crescut de fructoză. Multe persoane ajung să consume aspartam, un îndulcitor artificial, ce contribuie la creşterea riscului de anxietate şi depresie.

Ketchup

Dincolo de ce-şi imaginează majoritatea consumatorilor, multe variante de ketchup nu conţin roşii. Ba mai mult, produsul abundă în zahăr, produs pe care specialiştii îl asociază riscului accentuării depresiei sau a stărilor de anxietate. Încercati în schimb salsa de rosii pregătită acasă, cu piper şi ardei iute.

Cafea

Cofeina poate amplifica nervozitatea, dincolo de cunoscutul efect asupra somnului. Aşa cum avertizează specialiştii, lipsa odihnei poate amplifica depresia şi anxietatea.

Energizant

Acest tip de băutură creşte ritmul cardiac, starea de anxietate şi duce la apariţia problemelor de somn. Cu un adaos semnificativ de zahăr sau îndulcitori artificiali şi multă cofeină, energizantele contribuie la predispoziţia către depresie. Dacă vă doriţi un plus de energie, apelaţi la ajutorul fructelor.

Alcool

Chiar şi o cantitatea mică de alcool vă poate strica somnul. În acest mod ajungeţi să amplificaţi senzaţia de nervozitate, anxietate şi depresie.

Glazură

Totul se reduce la zahăr. Glazura conţine aproximativ 2 grame de „grăsimi trans“/porţie. Uleiurile parţial hidrogenate se găsesc şi în alimentele prăjite, aluatul de pizza, prăjituri şi biscuiţi. Verificaţi etichetele. Dacă mâncaţi grăsime, alegeţi produse benefice organismului, cum ar fi peştele, uleiul de măsline, nucile şi avocado. Acestea vă pot creşte buna dispoziţie. 

Sursa: Adevarul