eStire.ro

Articol actualizat la: 10 February 2018, 10:09

Trenduri în industria frumuseţii: cosmeticele „corecte politic” şi anti-poluare, la putere în 2018 FOTO

Trenduri în industria frumuseţii: cosmeticele „corecte politic” şi anti-poluare, la putere în 2018 FOTO

Industria de beauty este estimată la miliarde de dolari la nivel mondial. Apar constant noi provocări pentru consumatoarele avide să încerce produse care promit tinereţe şi frumuseţe. Anul acesta se anunţă unul cu adevărat revoluţionar în domeniu, mai ales că goana după profit va fi secondată de teme serioase, cum ar fi lupta împotriva discriminării rasiale, dar şi împotriva poluării.

Ideea de activism şi de acceptare a diversităţii sub cât mai multe forme atât în industria de fashion cât şi a celei de beauty este o tendinţă care s-a profilat puternic anul trecut, datorită variatelor iniţiative cu iz de activism puse în practică de anumite case de modă, dar şi de modele renumite. Anul 2018 va continua, după câte anunţă editorii publicaţiei „Fashionisers”, dar şi ai revistei „Vogue”, această linie revoluţionară.

Este interesant de urmărit cum se dezvoltă, dar mai ales cum sunt implementate ideile de protecţie a mediului, de extindere a diversităţii etnice în această industrie, dar şi de conservare şi protecţie a unui aspect tânăr în ciuda ameninţărilor cum sunt creşterea gradului de poluare şi a efectelor încălzirii globale.

Culoarea pielii, miza cea mare

În ceea ce priveşte acţiunile de atragere a cumpărătoarelor de culoare, brandul Fenty Beauty, deţinut de cântăreaţa Rihanna, a implementat anul trecut o campanie care militează puternic pentru diversitatea frumuseţii indiferent de culoarea pielii. 

Nu mai puţin de 40 de nuanţe noi de fond de ten au fost lansate, acesta fiind brandul care s-a clasat pe primul loc în această „cursă” a câştigării încrederii şi simpatiei cumpărătoarelor din întreaga lume, care s-au simţit ignorate, dacă nu cumva discriminate din cauza alegerilor limitate în ceea ce priveşte nuanţele din care ar fi putut să aleagă ceva care să li se potrivească.

Pe locul secund în această cursă a câştigării unei noi „felii” de cumpărătoare s-a poziţionat Huda Beauty, cu 30 de noi nuanţe de fond de ten, dar şi Kylie Cosmetics, cu un număr identic de produse noi. La fel s-a întâmplat şi în ceea ce priveşte nuanţele de ruj, cu branduri care au anunţat lansarea a câte 30-40 de noi culori, potrivite pentru cât mai mult tipuri de ten.

La nivel de competitivitate pe piaţa de beauty, anul 2018 se anunţă unul acerb, iar startul dat anul trecut anunţă o luptă cu rezultate promiţătoare.

Lux la preţ accesibil

În acelaşi timp, fascinaţia unui ten de porţelean, fără riduri, luminos, într-un cuvânt tânăr, impulsionează puternic piaţa cosmeticelor de pe piaţa asiatică. Renumite pentru tenul lor de impecabil, femeile din Japonia sau din Coreea de Sud au devenit noua „momeală” pe care mizează industria la nivel global. Mai exact, marile companii de cosmetice din Japonia încep să investescă în producţia de noi game de produse, la preţuri acceptabile, care promit obţinerea unui ten de porţelan, similar cu cel etalat cu atâta mândrie de femeile asiatice.

Secretele japoneze de frumuseţe devin noua piesă de rezistenţă în materie de beauty, marii investitori în acestă direcţie fiind până acum Coreea de Sud, care a intuit de ceva ani potenţialul şi a investit deja enorm în această direcţie, aşa cum anunţă revista financiară „The Economist”. Definite prin sintagma „K-Beauty” (n.r.- koreean beauty), produsele pentru întreţinerea tenului se pare că vor avea o competiţie serioasă anul acesta din zona a ceea ce deja se profilează ca „J-Beauty” (n.r. - japanese beauty).

De asemenea, în 2018 oamenii vor primi mai multă calitate în schimbul banilor, sunt de părere editorii publicaţiei „Harper´s Bazaar”, din moment ce marile companii producătoare de cosmetice lansează tot mai multe produse foarte bune calitativ la preţuri şocant de mici.

Este cazul brandului american Colourpop, care a lansat un fard de pleoape la numai cinci dolari, iar acum face parte deja din portofoliul Sephora. Un alt brand care devine un competitor serios pentru branduri de lux este şi The Ordinary, care oferă produse de calitate, dar la preţuri care încep tot de la suma modică de cinci dolari. Produsele brandului se bucură deja de mii de recenzii pozitive din partea cumpărătoarelor, ceea ce îl transformă într-un nume din ce în ce mai popular.

Cosmetice în pas cu problemele vremurilor

Lupta pentru produse cosmetice cât mai naturale şi mai puţin toxice pentru cumpărătoare continuă la un alt nivel anul acesta. „Frumuseţea naturală” va căpăta noi înţelesuri, pentru că se va referi mai degrabă la folosirea unor produse care conţin cât mai puţini parabeni, silicon, sulfaţi şi alte ingrediente cu potenţial toxic. Prin urmare, tot mai multe companii de cosmetice vor începe să mizeze pe termenul natural, dar datoria noastră, a cumpărătorilor, va fi cea de a verifica atent ingredientele înscrise pe etichete pentru a fi siguri că plătim exact ceea ce ni se spune.

Nu în ultimul rând, produsele de îngrijire care luptă împotriva efectelor nocive ale poluării asupra tenului şi pielii noastre devin din ce în ce mai prezente în gamele lansate de marile companii. Oamenii sunt tot mai conştienţi de faptul că poluarea, alături de alţi factori, precum folosirea intensă a aerului condiţionat, a încălzirii centralizate, care înseamnă un aer nu tocmai proaspăt şi curat, ci viciat de bacterii, le afectează nu numai sănătatea, ci şi aspectul fizic. Aşa că este firesc să apară tot mai multe branduri interesate să investească în cosmetice care promit să lupte tocmai împotriva acestor factori nocivi.

 

Sursa: Adevarul