eStire.ro

Articol actualizat la: 11 December 2018, 19:55

Balansoarul pentru bebeluşi care a stârnit furia părinţilor

Balansoarul pentru bebeluşi care a stârnit furia părinţilor

O organizaţie americană care luptă pentru respectarea drepturilor copiilor a somat compania Fisher-Price să retragă de la vânzare un balansoar destinat bebeluşilor. Reprezentanţii asociaţiei Commercial Free Childhood consideră că produsul cu pricina afectează dezvoltarea copiilor

Organizaţia Commercial Free Childhood a atras în mod public atenţia asupra pericolului pe care îl reprezintă pentru copiii de vârstă foarte mică achiziţionarea unui balansoar de la Fisher-Price ce poate fi dotat cu iPad, în aşa fel încât aceştia să stea liniştiţi şi să se uite la desene sau la tot felul de aplicaţii distractive.

Directorul organizaţiei Commercial Free Childhood, Susan Linn, aduce ca argument pentru retragerea produsului de pe piaţă recomandările făcute de psihologi şi pediatri, conform cărora copiii mai mici de doi ani nu ar trebui lăsaţi la televizor, iar după doi ani ar trebui să aibă acces numai două ore pe zi la televizor sau la diverse dispozitive tehnologice. 

Conform specialiştilor, în primii ani de viaţă copiii trebuie să înveţe din interacţiunea cu părinţii şi să exploreze mediul înconjurător, în timp ce abuzul de tehnologie le limitează capacitatea de dezvoltare, scrie Daily Mail. De asemenea, copiii trebuie să  fie încurajaţi să fie activi, lăsaţi să se târască, să interacţioneze cu cei din jur, să atingă obiecte diferite, nu să stea pasivi într-un scăunel, timp de ore întregi, cu privirea pironită într-un ecran.

Balansoarul vândut şi pe amazon.com a strâns mai mult de 100 de recenzii negative de la părinţi indignaţi de ideea celor de la Fisher-Price. „Sunt dezgustat de Fisher-Price şi solicit Amazon să reconsidere vânzarea acestei drăcii. Copiii trebuie să fie liberi să se mişte, să fie lăsaţi pe covor, cel mai bun mod în care pot explora lumea. Apoi, Asociaţia Pediatrilor Americani recomandă părinţilor să nu lase în faţa televizorului copiii mai mici de doi ani“, a comentat unul din clienţii Amazon. 

Un alt părinte consideră balansoarul de la Fisher Price „una dintre cele mai proaste idei de produse destinate copiilor pe care le-am văzut vreodată (…) care forţează copiii de şase luni să stea cu ochii lipiţi de un ecran şi le dă apă la moară părinţilor iresponsabili.“

Nu este prima dată când Fisher-Price se confruntă cu critici de acest gen. Anul trecut, producătorul a fost blamat pentru că a vândut o maimuţă cu loc pentru iPhone în burtică.

Moda produselor hi-tech pentru copiii nu se opreşte aici. O altă firmă a venit cu ideea unei oliţe cu suport pentru iPad, produs care să-i determine pe cei mici să renunţe mai repede la pampers. 

Sursa: Adevarul