eStire.ro

Articol actualizat la: 13 December 2018, 18:08

Efectul surprinzător al muzicii asupra creierului: cum ne ademenesc brandurile să petrecem mai mult timp în magazine

Efectul surprinzător al muzicii asupra creierului: cum ne ademenesc brandurile să petrecem mai mult timp în magazine

Atunci când vine vorba de clienţii lor, brandurile internaţionale sunt dispuse să plătească bani grei pentru realizarea unor playlist-uri care să le sucească minţile acestora şi, deci, să-i facă să cumpere şi mai mult.

Cu muzica pe fundal şi coşurile în mână, clienţii ajung să petreacă ore în şir în magazinele de haine, tentaţi fiind să cumpere cât mai multe produse. 

Studiile au arătat că muzica joacă un rol-cheie în procesul de cumpărare. Astfel, în magazinele în care pe fundal se aud diverse melodii clienţii au tendinţa să petreacă mai mult timp, pentru că sunetele muzicale respective îi liniştesc, relaxează şi binedispun. Iar atunci când genul muzical se potriveşte profilului cumpărătorului, profitul comerciantului este garantat.

Dornici să-şi păstreze clienţii la garderobă, diverse case de modă au apelat la serviciile specialiştilor din cadrul companiei Mood Media, cu sediul în Texas, dar şi la angajaţii studioului PlayNetwork, din Washington, cerându-le acestora să le creeze playlist-ul perfect.

Este şi cazul oficialilor de la Levi Strauss, care au lucrat cu Plat Network pentru a realiza o listă cu piese pe gustul cumpărătorilor. Spre exemplu, în 1980, brandul american se identifică cu piesa lui Ben E. King, „Stand By Me“, dar şi hitul cântăreţului de culoare Percy Sledge, „When a Man Loves a Woman“.

Scenariul se repetă şi în cazul lanţului de magazine american Macy's, care a lucrat la realizarea unui playlist dedicat tinerilor de 20 de ani.  „De obicei, dăm muzica mai tare în departamentele cu îmbrăcăminte pentru adolescenţi, pentru că la asta se aşteaptă şi asta le place“, a declarat Martine Reardon, directorul de marketing al brandului american.

„Favorurile digitale“ îi ajută pe oficialii de la Macy’s, dar şi pe alţi retaileri din industrie, să anime starea clienţilor, mai ales în sezonul Sărbătorilor de iarnă, când aceştia aud aceeaşi melodie la nesfârşit.

Speriaţi că ar putea să-şi alunge cumpărătorii din cauza playlist-ului, mulţi dintre comercianţi aleg să difuzeze treptat piesele de Crăciun, începând cu sfârşitul lunii noiembrie. Spre exemplu, la Thomas Pink, un magazin cu sediul în Londra, una din şase piese difuzate în luna noiembrie are legătură cu Sărbătorile, urmând ca, până la 25 decembrie, una din trei melodii să fie pe tema Crăciunului.

Strategiile muzicale de marketing sunt aplicate şi de reprezentanţii celebrului brand Gap. Pentru că vor să-şi crească vânzările, aceştia difuzează piesele Rihannei şi hiturile chitaristului Jimi Hendrix.

Rezultatele unui studiu desfăşurate de un profesor canadian au arătat că muzica ritmată stimulează creierul să secrete dopamină, o substanţă chimică care produce plăcere.

Citeşte şi:

Cum influenţează zgomotul de fond, muzica şi anumite arome capacitatea de învăţare 

Cum miroase succesul: parfumul care te face să nu mai pleci din magazin 

Sursa: Adevarul