eStire.ro

Articol actualizat la: 12 December 2018, 15:53

Eşti „responsabil”, „creativ” sau „strategic”? Adjectivele care ar trebui să dispară din CV-uri în 2014

Eşti „responsabil”, „creativ” sau „strategic”? Adjectivele care ar trebui să dispară din CV-uri în 2014

Cea mai mare reţea socială profesională, folosit de utilizatori pentru a-şi găsi locuri de muncă, pentru interacţiune profesională şi etalare experienţelor profesionale, a dezvăluit care au fost cele mai uzate cuvinte în acest an. Cuvinte care, din cauza folosirii excesive, nu mai au nicio importanţă în faţa angajatorului, după cum titrează „Daily Mail”.

Chiar dacă cele 259 de milioane de membri ai reţelei vin din toată lumea, se pare că atunci când vine vorba de propria descriere, se împiedică în aceleaşi cuvinte. 

LinkedIn a căutat să vadă care au fost cele mai folosite cuvinte anul acesta, descoperind termenii „expert” şi „ambiţios” printre acestea. Locul 1 este ocupat, cu brio, de cuvântul „responsabil”, care a fost folosit de două ori mai mult decât numărul 2, „strategic”.

„Responsabil” a întrecut şi cuvântul „creativ” în 2013, după ce ultimii doi ani au fost dominaţi de „creativitatea” membrilor. În clasamentul reţelei, urmează cuvintele „eficient” şi „analitic”, iar site-ul Buzzwords incluse şi următoarele „experimental”, „motivat” şi „multinatională”.

Ca urmare a clasamentului anual, LinkedIn îşi sfătuieşte utilizatorii să încerce, pe cât cu putinţă, să elimine aceste cuvinte hiperuzate din profilele lor, în ideea că nu le vor aduce un plus, aşa cum şi-ar dori. Dată fiind folosirea lor excesivă, şi-au pierdut orice însemnătate în faţa angajatorilor.

Reţeaua socială folosită în scopuri profesională oferă informaţii, de multe ori, angajatorilor care verifică profilul de pe LinkedIn pentru o primă impresie despre experienţa şi etica de muncă a unui posibil angajat.

Din acest motiv, site-ul avertizează că „profilul de pe LinkedIn profile este brandul tău profesional, fă-l să conteze. Demonstrează-ţi abilităţile şi experienţa oferind exemple ale talentului tău, în loc să foloseşti aceleaşi cuvinte ca toată lumea”.

Aceştia sfătuiesc ca „în loc să se folosească cuvinte fără greutate, utilizatorii ar trebui să-şi folosească talentele pentru a-şi demonstra competenţele”. Şi aici oferă un exemplu. „În loc să spui că eşti responsabil, demonstrează cum această responsabilitate a dat rezultate”. 

Citeşte şi:

CV-ul viral: trei metode ingenioase cu ajutorul cărora să te angajezi

Minciunile cel mai des întâlnite în CV

Anul 2013, în cele mai folosite cuvinte pe internet

Sursa: Adevarul