eStire.ro

Articol actualizat la: 11 December 2018, 16:23

Revoluţia cadourilor: ia-le tuturor la fel

Revoluţia cadourilor: ia-le tuturor la fel

Cumpărăturile de Crăciun sunt pe cale să se schimbe, odată pentru totdeauna. Cercetări recente demonstrează că timpul petrecut pe alegerea cadourilor diferite pentru fiecare membru al familiei şi pentru fiecare prieten este un timp irosit.

Se pare că ar fi cu toţii mult mai mulţumiţi să primească acelaşi cadou. Şi asta pentru că, spun cercetătorii, cu cât ne concentrăm să cumpărăm ceva diferit pentru fiecare, avem tendinţa să achiziţionăm lucruri care nu sunt pe gustul lor. 

Cu alte cuvinte, în încercarea de a fi cât mai atenţi, oamenii se îndepărtează de la scopul original al cadourilor: acela de a fi pe placul beneficiarilor.

Şi chiar dacă persoanele pentru care se cumpără cadouri au interese comune, darurile vor fi diferite de fiecare dată. Când oamenii pleacă în căutarea unui singur cadou, se descurcă mult mai bine în a găsi darul perfect.

Oamenii de ştiinţă americani au încercat şase experimente în care unii au fost rugaţi să cumpere cadouri un cadou pentru o persoană, în timp ce alţii erau nevoiţi să găsească cadouri pentru doi oameni cu gusturi similare.

În cazul celor care cumpărau pentru o singură persoană, aceştia au reuşit să găsească cel mai potrivit cadou. Dar cei care aveau sarcina să găsească cadouri pentru doi oameni aveau tendinţa să treacă peste cel mai potrivit dar, pentru a găsi lucruri diferite.

„Gândiţi-vă că cineva oferă cadou un abonament la aceeaşi revistă celor doi prieteni ai săi, ambii fiind mari fani ai sportului. Ei bine, în loc să apeleze la acelaşi cadou, majoritatea persoanelor au încercat să găsească lucruri diferite. Aşa că unul dintre prieteni a primit un abonament la o revistă de tehnologie, iar celălalt la o revistă de travel, chiar dacă ambii sunt fani sporturi”, a spus unul dintre realizatorii studiului.

Rezultatele experimentului, publicat în „Journal of Consumer Research”, demonstrează cum încercarea de a găsi cadoul potrivit şi diferit pentru mai multe persoane duce, de cele mai multe ori, la daruri neinspirate.

Mai mult, clienţii încercau să cumpere cadouri diferite pentru oameni cu aceleaşi gusturi şi pasiuni, chiar şi când prietenii nu se cunoaşteau între ei, deci nu ar fi avut cum să afle că au primit acelaşi cadou.

„Cei care oferă cadouri pot avea impresia că dacă oferă acelaşi cadou mai multor oameni este un semn de nerecunoştinţă şi de confort. Dar aceştia nu trebuie să uite că cei care primesc cadourile ar prefera, mai degrabă, un dar pe gustul lor decât unul cumpărat special pentru ei, dar fără nicio legătură cu identitatea lor”, se arată în studiul publicat de „Daily Mail”.

Şi dacă studiul nu este convingător, atunci poate alte cercetări recente care arată că cei care primesc cadouri au tendinţa să subestimeze valoarea cadourilor va determina soarta următoarei şedinte de cumpărături. 

Sursa: Adevarul