eStire.ro

Articol actualizat la: 13 March 2018, 13:56

Agenţia Naţională Antidrog desfăşoară o campanie de informare cu privire la efectele consumului de canabis

Agenţia Naţională Antidrog desfăşoară o campanie de informare cu privire la efectele consumului de canabis

Agenţia Naţională Antidrog (ANA) implementează campania naţională de prevenire a consumului de canabis „#POTALTFEL!”, care are drept scop creşterea nivelului de informare şi conştientizare, în special în rândul tinerilor (15-24 de ani), asupra efectelor medico-psiho-sociale ale consumului de canabis.

Campania, implementată prin structurile teritoriale ale Agenţiei Naţionale Antidrog – 47 de Centre de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog, se axează pe sesiuni de prevenire a consumului de canabis în instituţiile de învăţământ şi activităţi de informare şi promovare a alternativelor de viaţă sănătoasă, în zone în care tinerii aleg sa-şi petreacă timpul liber.
 
În prima perioadă de desfăşurare a acestei campanii, din luna septembrie 2017 până la sfârşitul lunii decembrie, conform organizatorilor, doar în mediul liceal au avut loc 803 activităţi de prevenire, care au avut 22.482 de elevi şi 1.844 de profesori, ca beneficiari direcţi şi 43.151 de elevi, ca beneficiari indirecţi. În ceea ce priveşte mediul universitar, aici au fost organizate 75 de dezbateri pe tema consumului de canabis, care au avut 4.338 de studenţi şi 187 de cadre didactice, ca beneficiari direcţi.

Campania, ce este programată a se desfăşura până la sfârşitul lunii iulie, are la bază două studii naţionale,  Studiul naţional în populaţia generală privind consumul de tutun, alcool şi droguri (GPS) 2016, corelativ cu Studiul în populaţia şcolarizată cu vârsta de 16 ani - ESPAD 2015, studii care relevă o creştere semnificativă a consumului de canabis. 
 
Conform acestor studii, la nivelul populaţiei generale cu vârsta cuprinsă între 15 şi 64 de ani, prevalenţa de-a lungul vieţii a consumului oricărui tip de drog ilicit este de 7,6%, prevalenţa în ultimul an  este de 4,1%, în timp ce, pentru consumul din ultima lună, se observă o prevalenţă de 1,8%.
 
Sursa: Adevarul