eStire.ro

Articol actualizat la: 05 December 2018, 11:35

Crud sau preparat?

Crud sau preparat?

Cât de sănătoasă este mâncarea gătită? Despre acest lucru, dar şi despre alimentele care pot deveni nocive dacă le mâncăm în stare crudă află din rândurile de mai jos.

Îmbinarea alimentelor crude cu cele preparate este una dintre regulile esenţiale ale unei alimentaţii sănătoase.

Aşa cum unele alimente este indicat să le consumăm crude, altele trebuie să fie gătite. Altfel, dacă le-am consuma în stare naturală, ne-am îmbolnăvi.

Vasele bune pentru gătit sunt cele din metal emailat, aluminiu teflonat, sticlă, plastic şi din ceramică de uz alimentar şi chiar şi cele din lemn.

Singura condiţie este ca suprafaţa lemnului care atinge alimentul să fie netedă, să nu aibă crăpături care pot favoriza înmulţirea bacteriilor. 

Morcovul şi roşia, mai bune fierte

Este cunoscut faptul că majoritatea legumelor şi a fructelor sunt mai sănătoase crude. Astfel putem „lua” cea mai mare parte din vitamine, care se păstrează nemodificate.

Din fructele şi legumele crude mai luăm antioxidanţi şi fitonutrienţi (substanţe capabile să încetinească procesul de îmbătrânire).

Toate acestea se pot distruge prin preparare termică. Pe de altă parte, există legume care aduc mai multe beneficii dacă sunt gătite.

Betacarotenul din morcovi (precursor de vitamina A) se absoarbe de 10 ori mai bine dacă aceştia sunt fierţi.

O altă legumă ce nu trebuie să lipsească din alimentaţie şi pe care o putem consuma gătită este roşia. Licopenul, un antioxidant puternic, se asimilează mai bine dacă roşiile sunt fierte sau transformate în sos.

Carnea şi ouăle, preparate termic

Dacă legumele şi fructele le putem consuma în stare crudă, organismul nostru având numai de câştigat, carnea şi lactatele trebuie să fie preparate termic.

Citeşte materialul pe clicksanatate.ro

Sursa: Adevarul