eStire.ro

Articol actualizat la: 05 December 2018, 19:20

Învaţă-ţi copilul să iubească fructele de Moş Nicolae

Învaţă-ţi copilul să iubească fructele de Moş Nicolae

Sărbătoarea din seara de 5 decembrie este, prin excelenţă, una a copiilor. Prima în şirul zilelor festive ale lunii decembrie care implică şi cadouri, Moş Nicolae este şi întâia sărbătoare care presupune câteva riscuri pentru sănătatea copiilor. Dar cum să renunţi la tradiţie şi la vestitele dulciuri din ghetuţe? Răspunsul stă în fructe.

 
Copiii abia aşteaptă această sărbătoare pentru dulciurile variate şi colorate pe care le găsesc în ghetuţe. Dar pe lângă zaharicalele nesănătoase, sau chiar în locul lor, ei ar putea să se bucure de un fruct exotic, viu colorat şi sănătos. Vă prezentăm şase fructe excepţionale prin gust şi prin beneficiile oferite.
 
1. Portocala
 
Nu există sărbătoare de iarnă fără portocală. Ce-ar fi să existe un Moş Nicolae fără mirosul de portocală proaspăt decojită şi fără nenumăratele beneficii oferite de acest fruct. Studiile spun că portocala aduce un somn liniştit, că ajută la creşterea densităţii osoase, că are grijă de inimă şi chiar face pielea mai frumoasă, fiind un aliat de nădejde în lupta cu acneea. 
 
2. Bananele
 
Bananele sunt o sursă extraordinară de energie şi extrem de săţioase. Bananele sunt bogate în magneziu, potasiu, în vitamina C şi fibre care ajută memoria. Studiile spun că elevii se pot concentra mai bine după ce au mâncat banane care conţin şi vitamina B6, cea care ajută la producerea de serotonină şi dopamină, substanţe esenţiale pentru memorie. 
 
3. Ananasul
 
Forma acestui fruct invită la legarea unei funde roşii şi prezentarea lui drept un dulce sănătos într-o zi de sărbătoare. Nutriţioniştii spun că ananasul are calorii negative, adică un aport caloric scăzut care stimulează arderea naturală a grăsimilor, plus că oferă aproape integral aportul zilnic necesar de vitamina C.
 
4. Rodia
 
O dietă dezechilibrată, mai ales una afectată de zaharuri şi de alimentele fast-food de care copiii sunt fascinaţi, poate fi combătută cu acest fruct. Rodia este excepţională pentru refacerea leziunilor vaselor de sânge cauzate de o alimentaţie nesănătoasă şi haotică.
 
5. Pomelo
 
Pomelo este cel mai mare citric şi este bogat în vitamina C. Fructul este recomandat, în special, pentru un aport de energie în zilele friguroase de iarnă când copiii sunt afectaţi de răceli dese, mai ales că ajută la scăderea febrei.
 
6. Papaya
 
Papaya este originară din America Centrală şi, prin conţinutul său de antioxidanţi are efecte anticanceroase, detoxifiante, fiind şi un bun energizant. Papaya accelerează cicatrizarea rănilor, dar îmbunătăţeşte şi funcţiile vizuale datorită conţinutul de beta-caroten. Consumat cu regularitate, papaya elimină acneea, iar o porţie din acest fruct conţine 150% din porţia zilnică necesară de vitamina C.
 
Bonus: Mărul
 
Mărul nu este un fruct exotic, dar nu trebuie uitat din nicio listă pentru că are cele mai multe beneficii. Ce-ar fi anotimpul colindelor fără un măr ca răsplată? Cercetătorii au descoperit că cel puţin cinci mere pe săptămână reduc semnificativ riscul afecţiunilor respiratorii, cum este astmul. Merele întăresc inima, ajută plămânii şi chiar scad producţia de mucus. 
 

Citeşte şi:
 
 
Cine nu îşi aduce aminte de nodul în gât şi de fluturii din stomac din serile de 5 decembrie din anii copilăriei? Ritualul lustruirii ghetelor şi aşezării lor lângă uşă, emoţia febrilă care alungă somnul şi speranţa că nicio nuieluşă nu-şi va face apariţia, toate făceau ca bucuria descoperirii ghetelor pline cu dulciuri, dimineaţa, să fie unică. adevarul.ro vă invită în lumea de poveste din spatele sărbătorii Sfântului Nicolae.
 
 
Să te concentrezi după un prânz copios poate fi o provocare pentru oricine. Pentru a evita acest lucru, specialiştii recomandă şase alimente care îmbunătăţesc memoria şi capacitatea de concentrare.
 
 
În timp ce o bucăţică de ciocolată ţi se topeşte pe limbă, poţi, pur şi simplu, să simţi cum scapi de stres şi cum te învăluie un sentiment binefăcător. Oare este doar un truc? Oare şi alte alimente îţi pot da senzaţia de bine?
 

 

Sursa: Adevarul