eStire.ro

Articol actualizat la: 11 December 2018, 20:11

Motive surprinzătoare care pot sta la baza kilogramelor în plus

Motive surprinzătoare care pot sta la baza kilogramelor în plus

Dacă întrebi pe cineva care sunt motivele pentru kilogramele în plus, răspunsul va fi unul simplu: „mâncare multă, lipsa exerciţiilor fizice şi genele“. Sună logic, dar, deşi acest răspuns are partea lui de adevăr, există şi alţi factori surprinzători care pot influenţa obezitatea.

Motivele ciudate care pot cauza obezitate au fost stabilite de specialişti pe baza studiilor. Un singur factor nu este de vină pentru kilogramele în plus şi, deseori, este greu să dovedeşti o cauză şi un efect direct legate de obezitate, însă toţi aceşti factori contribuie negativ la sănătatea ta şi a familiei tale, notează CNN.
 
Poluarea
 
Poluarea aerului nu îţi face rău doar la plămâni. Un studiu din 2012 a descoperit că expunerea prenatală la nivele mari de hidrocarburi aromatice policiclice din aer, îi va face pe copii de două ori mai predispuşi obezităţii înainte de a împlini şapte ani.
 
Ce poţi să faci? Dacă eşti gravidă, evită pe cât posibil gazele de eşapament şi fumul ţigărilor, şemineurile şi grătarele.
 
Altitudinea
 
Cu cât eşti mai aproape de nivelul mării, cu atât vei cântări mai mult, a descoperit un studiu publicat în „Jurnalul Internaţional al Obezităţii“. De fapt, oamenii care locuiesc la altitudini de sub 500 de metri sunt de cinci ori mai predispuşi la obezitate decât cei care locuiesc la peste 3.000 de metri.
 
Cercetătorii, în cadrul acestui studiu, au luat în considerare şi dieta, frecvenţa exerciţiilor fizice, temperatura şi altele. Concluzia lor: „solicitarea metabolică crescută necesară la altitudini mai mari poate fi cauza acestui fenomen – oamenii de la altitudini joase cântăresc mai mult“.
 
Ce poţi să faci? Păi, dacă locuieşti într-o zonă mai apropiată de nivelul mării nu prea ai ce să faci, decât să te muţi în munţi.
 
Antibioticele
 
Conform unui studiu din 2012, există o legătură între obezitate şi antibioticele prescrise foarte devreme în viaţă. O cercetare realizată pe şoareci a susţinut aceste descoperiri: antibioticele prescrise copiilor mici pot influenţa greutatea corporală. Cercetătorii consideră că acest lucru se poate întâmpla din cauza modificării florei bacteriene.
 
Ce poţi să faci? Înainte de a da copiilor antibiotice, consultă-te cu un doctor. Discută despre moduri în care poţi normaliza bacteriile intestinale în timpul tratamentului cu antibiotice.
 
Plasticul
 
Un studiu din 2013 a descoperit că nivele crescute de BPA (un compus chimic care se găseşte în multe produse din plastic) la copii le creşte riscul de obezitate. Un studiu anterior a descoperit că acelaşi lucru este valabil şi pentru adulţi.
 
Ce poţi să faci? Este foarte simplu: limitează expunerea la produse care conţin BPA. Asta înseamnă că trebuie să eviţi şi să le atingi, deoarece BPA este uşor de absorbit prin piele. Evită sticlele de plastic, paharele de plastic, castroanele de plastic şi prânzul ambalat în plastic.
 
Dependenţa de maşină
 
Un studiu din 2012 scoate în evidenţă faptul că maşina personală invită la un comportament sedentar. Astfel, cu cât eşti mai sedentar, cu atât te îngraşi mai mult.
 
Ce poţi să faci? Dacă locul unde trebuie să ajungi este la doar doi-trei kilometri de locuinţa ta (adică la distanţă de doar câteva staţii de autobuz), alege să mergi pe jos. Chiar dacă drumul spre serviciu, de exemplu, este foarte lung, alege ca o parte din el să o faci pe jos.
 
Salatele de la fast-food
 
Salatele care se vând în lanţurile de restaurante fast-food conţin 1.200 de calorii sau chiar mai mult. Drept rezultat, clienţii ajung să consume mai multe calorii decât credeau, lucru care conduce la creşterea în greutate.
 
Ce poţi să faci? Scoate-ţi din cap ideea că tot ce se numeşte „salată“ înseamnă că este şi sănătos. Ai grijă ce comanzi şi preferă salatele făcute de tine, nu cumpărate de la colţul străzii.
 
Bacteriile intestinale
 
Cercetătorii au descoperit că oamenii care duc lipsă de diversitate microbiană în intestine au un risc mai mare de obezitate. Cu cât bacteriile tale sunt mai diversificate, cu atât este mai scăzut riscul de kilograme în plus.
 
Ce poţi să faci? Informează-te despre probiotice şi gândeşte-te la moduri în care le poţi insera în dieta ta zilnică (un exemplu bun este kefirul).
 
Somnul insuficient
 
Un studiu din 2013 spune că somnul insuficient ne face să mâncăm mai mult, dar ne şi limitează capacitatea de a face alegeri inteligente cu privire la ce mâncăm. Aceasta este o combinaţie care contribuie la kilogramele în plus.
 
Ce poţi să faci? Indiferent de ce se întâmplă, obişnuieşte-te să dormi orele recomandate: între şapte şi nouă ore pe noapte.
 

Citeşte şi:
 
 
Gusturile copiilor se educă încă de la cele mai fragede vârste, de aceea, alimentaţia la grădiniţă este esenţială pentru formarea obiceiurilor alimentare sănătoase, spun specialiştii. Iar cele patru ore de educaţie fizică pe săptămână ar trebui să le deschidă copiilor apetitul pentru sport, crede ministrul Educaţiei.
 
 
Obezitatea a atins proporţii epidemice la nivel mondial, potrivit unui studiu al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii din 2011, o persoană din nouă fiind obeză, iar tendinţa este în creştere, potrivit clamorly.com.
 
 
Un studiu nou susţine că aşa numita „scuză a obezităţii” prin pretinderea de a te fi născut cu un metabolism lent este de fapt adevărată pentru unii oameni, potrivit cercetărilor realizate de o echipă a unui institut britanic.
 
 
Un număr din ce în ce mai mare de copii şi adolescenţi se confruntă cu problema excesului ponderal, avertizează specialiştii. Creşterea alarmantă a cazurilor de obezitate infantilă a fost dezbătută în cadrul emisiunii „Adevărul Live” de către Irinel Popescu, preşedintele Academiei de Ştiinţe Medicale, şi de medicul Cătălin Copăescu, specialist în chirurgia obezităţii.

 

Sursa: Adevarul