eStire.ro

Articol actualizat la: 01 February 2018, 19:57

"Concurăm cu o caroserie de Dacie cu motor de Ferrari". Ce spune antrenorul Neagu despre rezultatul istoric obţinut de bobul românesc. Premierea pentru câştigarea Cupei Europei stă la mâna federaţiei de specialitate

"Concurăm cu o caroserie de Dacie cu motor de Ferrari". Ce spune antrenorul Neagu despre rezultatul istoric obţinut de bobul românesc. Premierea pentru câştigarea Cupei Europei stă la mâna federaţiei de specialitate

Între două antrenamente, antrenorul Paul Neagu a explicat, pentru ProSport, ce înseamnă această performanţă istorică pentru sportul românesc şi cum pot fetele să ajungă în Top 5 la Jocurile Olimpice de la Pyeongchang (Coreea de Sud).


Domnule Neagu, ce înseamnă acest rezultat pentru sportul din România?
Cred că este cea mai bună performanţă într-un sezon pentru bobul românesc, trei medalii de bronz şi una de aur. Rămâne acum să vedem ce valoare au aceste rezultate şi cum vor fi apreciate la nivel de Ministerul Sportului şi de federaţie, şi cum ne vor susţine în continuare. Dacă fetele vor fi motivate şi financiar, pe viiitor aceste rezultate pot fi mult îmbunătăţite.


Antrenorul Paul Neagu alături de elevele sale, Andreea Grecu şi Maria Constantin

În sporturile de iarnă se vorbeşte despre problemele legate de infrastructură, de bani. Cum mai stăm acum la aceste capitole?
Problemele cu banii sunt de 30 de ani, nu de acum şi le au toate ţările. Sunt multe naţiuni care au rezultate bune şi care nu-şi permit să aibă o pârtie de bob, care sincer, este un lux pentru o ţară ca România. Mă bucur că că am demonstrat că putem învinge ţări ca Germania, care are patru pârtii sau Austria, care are o pârtie şi experienţa organizării a două ediţii ale Jocurilor de iarnă.  Important este că noi avem oamenii care îşi doresc să facă performanţă şi cu bani puţini şi să obţină rezultate.

Ce au avut în plus fetele antrenate de dumneavostră faţă de celelalte echipaje?
Voinţă. Fetele au cucerit o medalie de bronz chiar în debutul Cupei Europei, la prima etapă, ceea ce le-a dat o încredere mare. Diferenţa a fost făcută de psihic pentru că au fost foarte puternice, şi-au dorit mult să câştige acest concurs. Noi ne confruntăm cu problema materialelor pentru că ajungi să concurezi împotriva unor echipaje care au boburi de ultimă generaţie. Noi participăm, ca să mă exprim plastic, cu o caroserie de Dacie ce are motor de Ferrari, motorul fiind cele două sportive.  


Grecu şi Constantin se pregătesc de prima coborâre la Winterberg

MTS-ul nu premiază rezultatele din Cupa Europei...
Fetele şi-au asumat acest risc încă de la început, a fost dorinţa lor să participe la Cupa Europei. Cred că acest lucru arată că gloria sportivă şi dorinţa de rezultate bune sunt mai puternice decât recompensa financiară. Ministerul Tineretului şi Sportului premiază primele 10 rezultate din Campionatul European, iar rezultatele din Cupa Europei ar trebui să fie premiate de forul de specialitate, este Legea Sportului care spune că „se pot premia”, decizia dacă se premiază sau nu, urmând să fie luată de federali. Vorbim aici de o sumă, din câte am auzit de  1.600 lei, cât ar trebuie să fie pentru o medalie de bronz.

Practic, veţi sta la mâna federaţiei în ce priveşte premierea...
Sperăm ca federaţia să găsească nişte fonduri şi să rezolvăm şi acest lucru, mai ales că în acest an se aniversează 90 de ani de la înfiinţarea Federaţiei de Bob şi Sanie. Fetele ar merita să fie premiate pentru că ar fi o motivaţie suplimentară pentru ele, în plus ele se chinuie, se antrenează şi pe -20 grade, nu este uşor.

Spuneaţi de acea caroserie de Dacie. Ştiu că aveţi un bob care a ieşit de mult din garanţie. Cum se simte asta pe pârtie?
Avem un bob vechi de şase ani, de producţie germană, de la atelierele Dresda, care s-au închis între timp. Era o producţie de boburi făcute pentru ţări ca a noastră, accesibile la preţ. De exemplu un bob făcut de BMW pentru echipa olimpică a Statelor Unite ajunge la 120.000 de euro, mai este o marcă germană FES, cu care doar nemţii au voie să concureze.


Echipajul de dublu feminin, pe pârtia de la Winterberg

Ce face diferenţa între un bob nou şi unul vechi de şase ani?
Totul, de la aerodinamică, la materialele care se folosesc, la cum alunecă pe pârtie, la felul în care reacţionează când se loveşte de mantinelă. Un bob mai bun, mai performant îţi permite să faci mai multe greşeli.

Înţeleg că echipajul nostru care are un bob vechi compensează acest lucru prin faptul că au o tehnică foarte bună?
La Cupa Mondială de la Altenberg, la jumătatea pârtiei, fetele aveau al doilea rezultat, ori asta se poate obţine numai din măiestria pilotului, din tehnică şi nu cu bobul pe care îl avem acum.

Cam cât ar costa un bob bun?
Între 38.000 şi 46.000 de euro. Mai există acum o variantă de a-l lua în leasing, de a-l testa un an şi dacă eşti mulţumit de el, îl poţi cumpăra. Cu un bob mai bun cred că am avea şanse să venim în primii şase la Jocurile Olimpice.

Ce concursuri urmează?
Campionatul Mondial de juniori, unde sperăm la un top 5, chiar aş îndrăzni să sper la o clasare pe podium. Concursul va avea loc la Altenberg, pe o pârtie considerată drept una dintre cele mai dificile din circuit, însă fetele au obţinut un rezultat foarte bun acolo, anul acesta, la Cupa Mondială, când au terminat pe locul 8, la general. Apoi urmează Campionatul Mondial care va avea loc aici, la Winterberg, unde sperăm să obţinem un rezultat mai bun decât am obţinut la Soci, locul 17.

Sursa: Prosport