eStire.ro

Articol actualizat la: 07 March 2018, 18:35

STUDIU PwC: Cum va arăta piaţa auto în 2030. Maşini electrice şi ride-sharing „la greu”

STUDIU PwC: Cum va arăta piaţa auto în 2030. Maşini electrice şi ride-sharing „la greu”

Ca rezultat al noilor concepte de ”sharing”, parcul auto al Europei ar putea să scadă de la 280 de milioane la 200 de milioane de autovehicule şi de la 270 de milioane la 212 milioane în Statele Unite.

În schimb, China este aşteptată să-şi dezvolte parcul auto şi să atingă 280 de milioane de autoturisme, de la 180 de milioane, cât are în prezent.

Până în 2030, unul din trei kilometri parcurşi va fi în regim”shared”

De o importanţă aparte în această situaţie va fi creşterea conceptelor de ”low-cost sharing”. Studiul previzionează faptul că până în anul 2030, mai mult de unul din trei kilometri va fi fost parcurs printr-o formă sau alta de ”sharing”.

Maşinile electrice şi cele autonome vor accelera schimbarea

Această schimbare către ”ride-sharing” este strâns legată de două mega-tendinţe ale pieţei auto: popularizarea autovehiculelor electrice şi avansul foarte puternic al dezvoltării maşinilor autonome. În scenariul PwC, până în 2030, 55% din totalul de maşini noi ar putea fi electrice, în timp ce motoarele convenţionale, cu combustie internă, vor ieşi, încet-încet de pe piaţă. 

Aceste evoluţii ale pieţei auto sunt prevăzute să se petreacă, în mare parte, în paralel în Europa şi Statele Unite. În China, pe de altă parte, adoptarea mobilităţii autonome şi a celei în regim ”ride share” se va petrece mult mai rapid, comparat cu ţările din Vest. Acest lucru ar putea face din China principala ţară pentru transformarea industriei auto.

Traficul auto se va schimba dramatic

Combinarea diverselor mega tendinţe va însemna de fapt schimbarea dramatică a modelului de trafic auto. Cum din ce în ce mai mulţi oameni se îndreaptă către ”car-sharing” este foarte posibil ca până în 2030 să fie mult mai puţini proprietari de autoturisme. Cu toate acestea, în acelaşi timp traficul la nivel individual se va dezvolta masiv. Distanţele parcurse în interes personal, la nivelul Europei, ar putea creşte cu 23% până în 2030 şi vor atinge 5,88 miliarde de kilometri. Predicţiile întrevăd o creştere de 24% în Statele Unite ale Americii şi 183% în China.


Pe lângă creşterea populaţiei, unul dintre motivele pentru aceste evoluţii este că, pe viitor, maşinile autonome vor fi folosite de oamenii care astăzi, din diferite motive, nu pot şofa. Un alt factor pentru aceste creşteri este faptul că dezvoltarea maşinilor complet autonome va genera aşa-zisele ”călătorii de transfer”, pentru că ”taxiurile robot” vor trebui să meargă din punctul A în punctul B pentru a prelua pasageri.

Cu 33% mai multe înmatriculări până în 2024. Dar în beneficiul cui?

Ce înseamnă această tendinţă pentru producători auto şi furnizorii de componente? Scenariul ia în calcul o creştere anuală cu o treime a înmatriculărilor de maşini noi în Europa care va aduce un surplus de peste 24 de milioane de maşini pe străzi până în 2030, aceasta fiind singura modalitate de a compensa uzura maşinilor în urma utilizării lor în concepte de ”car-sharing”.

Pentru Statele Unite ale Americii, un alt studiu prevede o creştere de 20% a vânzărilor de maşini noi, aproximativ 22 de milioane, până în 2030. Pentru China, se aşteaptă o creştere de 35%, până la 35 de milioane de unităţi vândute în  2030.

Aceste volume vor solicita investiţii suplimentare în dezvoltarea de noi facilităţi de producţie din partea producătorilor şi furnizorilor, pentru concepte noi care să fie construite pe platforme modulare capabile să reducă costurile de producţie. 

Din cauza presiunilor pe care le vor exercita operatorii de flote auto, producătorii auto şi furnizorii de sub-ansamble care deja se vor confrunta cu marje scăzute de profit, vor trebui să investească în facilităţi de producţie pentru a satisface noile tendinţe, precum electro-mobilitatea.

 

Sursa: Adevarul