eStire.ro

Articol actualizat la: 05 December 2018, 17:08

Future of Media - Microsoft mizează pe noua clasă de mijloc: este activă, optimistă şi crescută în mediul digital

Future of Media - Microsoft mizează pe noua clasă de mijloc: este activă, optimistă şi crescută în mediul digital

Ce rezervă viitorul tehnologiei pentru consumul de conţinut media? Astăzi s-a derulat un eveniment dedicat numai acestei dileme, iar reprezentanţii mai multor domenii au vorbit despre pregătirile în acest sens. Spre exemplu, Microsoft a întărit faptul că are un ecosistem de servicii şi dispozitive pentru utilizatori, pe când Vodafone spune că smartphone-ul nu mai e restrâns doar unei anumite categorii de oameni.

Tudor Galoş, Consumer Marketing Manager, a spus că tehnologia, aşa cum a evoluat ea, ajută oamenii, le dă informaţia atunci când are nevoie. În timpul conferinţei a spus că modul în care Microsoft se dezvoltă multilateral este un fapt firesc al pieţei, aplicat deja şi de jucători ca Amazon, Apple sau Google. Acum, strategia Microsoft a trecut de la „Un PC pe fiecare birou“ la „O gamă de dispozitive şi servicii care să permită oamenilor să-şi facă treaba“.

Galoş a afirmat pentru „Adevărul“ că românii, la fel ca toţi ceilalţi utilizatori de Windows, trebuie să înţeleagă că XP e depăşit, iar ei sunt predispuşi atacurilor informatice. „E firesc, e un sistem creat pentru 2001, când nu aveam Internet broadband şi era gândit pentru necesităţile de atunci“, a afirmat acesta. Cât despre dispozitive, în România au avut succes telefoanele ieftine cu Windows Phone 8, cum e Lumia 520, iar pe Windows 8 sunt tablete, ca Toshiba Encore şi Asus Transformer Book TF100, la un preţ mai mic decât cele ale concurenţei, dar cu plusurile aduse de Windows, un sistem de de operare sinonim cu PC-ul.

Tudor Galoş a menţionat în timpul conferinţei că dezvoltarea tehnologiei se face şi pe noua clasă de mijloc. „Este o generaţie tânără, mai optimistă, o generaţie activă, conectată, dar principalul minus e că puterea de cumpărare e mai mică. Această generaţie e doritoare să comunice cu brandurile, aşa a crescut, în mediul digital, iar ca s-o câştigi trebuie să-i dai ofertele potrivite“, a spus acesta.

Într-un sondaj realizat de Microsoft, pe 7.500 de consumatori din Europa, se arată că 98% din cei 600 de respondenţi din România sunt dispuşi să-şi cumpere un dispozitiv electronic de sărbători. Mai mult, 66% din ei ştiu deja ce vor şi 50% din ei se informează din review-uri online. Când vine vorba de tipul dispozitivului, românii vor un laptop nou (30%), un smartphone (29%) sau o tabletă (18%).

Tudor Galoş a spus că în ceea ce priveşte publicitatea, o resursă este Skype. Oamenii petrec, în medie, 50 de minute în conversaţii pe Skype. Şi asta în România. Deşi numărul de conexiuni (12) e mai mic decât cele de pe Twitter (208) sau Facebook (120), utilizatorii întreţin conexiuni reale pe Skype (12) cu oameni apropiaţi. Dragoş Stanca, de la ThinkDigital, a spus că faţă de anul trecut Skype a crescut cu 37%.

Un personaj pentru o campanie de democratizare

Ovidiu Paraschivescu de la Vodafone România a spus că Ghiţă Ciobanul, aşa cum l-a folosit operatorul telecom, era necesar pentru a democratiza ideea de smartphone. Pentru mulţi era un moft, un lucru necesar doar celor care folosesc mult Internetul. Dar dacă un personaj ca Ghiţă Ciobanul foloseşte un smartphone, atunci e mai mult de ceea ce aduce util în viaţa oamenilor, nu doar de status.

„Trendul pentru viitor e acesta: toată lumea va avea un ecran secundar care va deveni principal în câţiva ani“, a mai spus Paraschivescu. În această idee, Vodafone le dă clienţilor trei luni gratuite de muzică şi TV. Aplicaţiile sunt Zonga şi SeeNow, iar de ofertă dispun atât clienţii cu abonament, cât şi cei cu cartelă preplătită.

Haide să discutăm, ne găseşti pe pagina „Tech Adevărul“ de pe Facebook

Sursa: Adevarul