eStire.ro

Articol actualizat la: 10 December 2018, 10:25

Spionii, infiltraţi şi în lumea orcilor. Ce caută agenţii NSA în World of Warcraft

Spionii, infiltraţi şi în lumea orcilor. Ce caută agenţii NSA în World of Warcraft

Noi informaţii, puse la dispoziţie de fostul angajat al NSA Edward Snowden şi publicate de cotidianul The Guardian, arată cum spionii agenţiei de securitate erau infiltraţi în jocuri precum World of Warcraft sau Second Life.

Pe document se găseşte inscripţia „REL TO USA, CAN, GBR, NZL“, care se presupune că face trimitere la supravegherea unor jucători din SUA, Canada, Marea Britanie şi Noua Zeelandă. După ce se atrage atenţia asupra pericolelor ce vin odată cu utilizarea de către terorişti a serviciilor de chat, VoIP şi proxi, se trece la lumea minunată (şi aparent plină de răufăcători) a MMO-urilor (n. red. - Massive Multiplayer Online). „Este foarte probabil că se vor folosi de numeroasele mijloace de comunicare puse la dispoziţie de GVE-uri“ (n.red. – games and virtual environments/jocuri şi medii virtuale). Se descrie imaginea unor reţele pe care conversaţiile voce şi text sunt necontrolate, reprezentând o ocazie foarte bună „ca indivizii să cunoască persoane care gândesc la fel“.

Autorul textului dă ca prim exemplu jocul Second Life. El susţine că acesta pune la dispoziţie „locuri de întâlnire private“  folosite de terorişti pentru „planificare, comunicare şi antrenament“. În plus, şi pe reţeaua Xbox Live, dar şi în popularul titlu World of Warcraft ar exista portale folosite de terorişti.

În momentul redactării documentului existau deja agenţi infiltraţi în diverse GVE-uri, interesaţi de „hackeri chinezi, cercetători în fizică nucleară iranieni şi membri ai Hezzbollah şi Hamas“. În raport se mai vorbeşte şi despre GVE-urile create de grupările radicale, dând exemplu jocul Hezbollah Special Forces 2, în care 60 de jucători se pot întâlni simultan, contra unei sume de bani. Aceşti bani sunt folosiţi pentru „finanţarea operaţiunilor teroriste“.

Aproape că se propune şi o cenzură a jocurilor video, vorbindu-se despre cum un joc al armatei SUA a fost sursa de inspiraţie pentru Special Forces 2, dar şi despre cum piloţii avioanelor folosite în atentatul de la World Trade Center s-au antrenat în programul Flight Simulator, creat de Microsoft. Se sugerează că media SUA oferă inamicilor un mediu de antrenament foarte eficient din punct de vedere al costurilor.

Concluzia documentului este următoarea: MMO-urile şi lumile virtuale colcăie de terorişti. „Cei din Hezbollah au cuplat o manetă de Playstation la un laptop pentru a controla bătăliile adevărate“, se arată în text. „Kuma Wars este o companie americană care oferă simulări realiste ale unor bătălii care au avut loc cu adevărat în Irak, la o lună după ce acestea au loc. Jucătorii pot reface manevre şi se pot antrena învăţând din greşeli, sau pot schimba tabăra pentru a vedea cum funcţionează lucrurile de pe partea cealaltă a baricadei“, se mai arată în raportul NSA.

Agentul care a redactat documentul este de-a dreptul entuziasmat de GVE-uri. El arată că prin infiltrarea jocurilor se poate face urmărirea pe baza ID-ului, geolocalizare şi analiza reţelelor sociale. Jucătorii au încredere în aplicaţii şi serverele jocurilor, iar munca NSA ar fi mult mai uşoară aşa.  

Documentul a fost redactat în 2008 şi în el se mai arată că agenţii guvernamentali au încercat chiar să recruteze jucători mai experimentaţi pe post de informatori. 

Haide să discutăm! Ne poţi vizita şi pe pagina de Facebook „Tech Adevărul“.

Sursa: Adevarul