eStire.ro

Articol actualizat la: 03 December 2018, 11:22

Facebook vrea să devină sursa ta principală de ştiri. Ce schimbări a anunţat compania

Facebook vrea să devină sursa ta principală de ştiri. Ce schimbări a anunţat compania

Cei de la Facebook au anunţat, luni, că vor face o serie de schimbări care vor modifica felul în care sunt afişate postările din newsfeed, potrivit ReadWrite.com.

Utilizatorii vor vedea din ce în ce mai multe „articole de calitate“ şi din ce în ce mai puţine imagini amuzante. Mişcarea Facebook vine ca un răspuns la succesul Twitter. Potrivit unui studiu efectuat de Pew Research, numai 47% din utilizatorii Facebook consideră că găsesc informaţii utile acolo, spre deosebire de 52% din utilizatorii Twitter.

Facebook consideră că oamenii preferă „conţinut de mare calitate“ faţă de meme-uri. Astfel, compania pune accent pe urmărirea numărului de clickuri pe care le atrage fiecare articol partajat pe reţeaua socială pentru a oferi mai multe materiale relevante.

„Vom face mai bine distincţia dintre un articol de calitate de pe un site web şi o poză cu meme găzduită pe un alt site“, se arată într-o postare pe blogul oficial al companiei.

Deocamdată nu se ştie cum va defini Facebook ştirile sau cum vor face faţă publicaţii precum UpWorthy sau BuzzFeed, două site-uri media cunoscute pentru clipurile video virale, articole de tip listă sau GIF-uri.

Cu toate că Facebook oferă o definiţie vagă a „conţinutului de mare calitate“, aceasta este subiectivă şi nu toată lumea va fi de acord cu ea. Numeroase pagini de Facebook sunt în totalitate bazate pe meme-uri şi au milioane de fani.

Bătălia pentru informarea ta

Noile măsuri luate de Facebook vor transforma reţeaua într-un adversar direct al platformei de microblogging Twitter. Utilizatorii de Facebook vor începe să vadă articole similare celor citite înainte, lucru de care cei care folosesc Twitter se bucură de câteva luni.

De asemenea, Facebook încearcă să îi facă pe utilizatori să interacţioneze cât mai mult între ei şi, din acest motiv, reţeaua va readuce în prim plan ştiri populare care au primit comentarii de la prietenii utilizatorilor.

De curând, Zuckerberg a mai împrumutat o funcţie importantă de la Twitter şi le-a permis utilizatorilor să folosească hashtaguri. Mai mult, acum există şi posibilitatea de a incorpora postările de pe Facebook pe alte site-uri, dar şi o funcţie numită „trending topics“.

Compania trimite chiar şi rapoarte companiilor media, încurajându-le să posteze mai mult pe reţeaua socială.

Totuşi, axându-se atât de mult pe ştiri, cei de la Facebook riscă să strice experienţa pentru mulţi utilizatori. Cele mai multe persoane vor să fie la curent cu vieţile prietenilor lor, nu cu evenimentele din jurul lumii. 


 

Haide să discutăm! Ne poţi vizita şi pe pagina de Facebook „Tech Adevărul“.

Sursa: Adevarul